یزدفردا :سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مهریز: سند کاهش فقر در مهریز اجرا می شود


  سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان مهریز از اجرایی شدن سند کاهش فقر خبر داد.


بنا براین گزارش سید رضا مروستی‌زاده در نشست بررسی سند کاهش فقر شهرستان مهریز، ارتقا و حفظ كرامت انساني نيازمندان در همه مناطق و تدوين نظام جامع خدمات‌رساني به محرومان و افراد نيازمند توسط دستگاه‌هاي اجرايي را از اهداف مهم اين سند دانست و اظهار داشت: در قالب اين سند پويا و فراگير براي فقرزدايي و كاهش فاصله طبقاتي، اشتغال‌زايي و حل و فصل امور متعدد نيازمندان نسبت به ارائه راهكارهاي عملي اقدام شده است.


وی، سند كاهش فقر را عصاره تمام اقدامات اين نهاد در چند سال گذشته دانست و بيان کرد: آموزش مهارت‌هاي زندگي، فني و حرفه‌اي همچنين اشتغال و كسب درآمد پايدار از جمله محورهاي اساسي اين طرح است.


مروستی‌زاده اظهار اميدواري كرد: با اجرايي شدن كامل اين سند شاهد رفع محروميت، كاهش فقر، حل مشكل نيازمندان و رونق اقتصادي آنها باشيم. سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) مهریز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مجموع در طرح مددجویی و شهید رجایی 2هزار و 342 خانوار و 4هزار و 733 نفر زیر پوشش حمایت کمیته امداد مهریز هستند.


فرماندار مهریز نیز در این نشست خدمت به محرومان و ضعفا را يكي از اهداف اصلي نظام اسلامي دانست و اظهار داشت: اين وظيفه خطير و مهم به كميته امداد امام خميني (ره) تفويض شده و اين نهاد در گذشته با بهره‌گيري از هدايت‌هاي امام راحل و هم‌اكنون با توجه به منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين راستا گام‌هاي بسيار مهمي را برداشته است.


مهدی کیانی‌مقدم تصریح کرد: در رسالت كميته امداد، اجراي سنت‌هاي حسنه و توسعه فرهنگ انفاق و نيكوكاري به صورت يك راهبرد و هدف مهم براي نظام مورد توجه است.


وی همچنین بر تسریع در تشکیل کمیته‌های اشتغال و فرهنگی و بررسی راهبردهای سند کاهش فقر در این کمیته‌ها تاکید کرد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا